Raport z Badania Producentów 2018
Badanie Producentów 2018
- Klub Producentów Reklamowych SAR
- Badanie za rok 2018
bezpłatne
Badanie objęło...
...18 podmiotów, przeanalizowano dane z 920 produkcji zrealizowanych w minionym roku. Najnowsze wyniki przedstawione są na tle danych z roku 2017, co ukazuje najważniejsze trendy na rynku produkcji filmów reklamowych. Badanie objęło nie tylko członków kluby, ale także studia niestowarzyszone. W 2018 roku producenci jeszcze częściej pracowali bezpośrednio dla klientów. Produkcje zlecane przez reklamodawców z pominięciem agencji reklamowych to już około 40 procent wszystkich zleceń rynku.
Czego dowiesz się z raportu?
Tegoroczne wyniki Badania Producentów wykazały wzrost obrotów przebadanych domów produkcyjnych o ponad 10%. Łącznie, wszystkie przebadane studia osiągnęły obroty wysokości 358 mln zł. O 8,5% wzrosło zatrudnienie w domach produkcyjnych. Średnia ilość dni zdjęciowych na projekt w minionym roku wyniosła 2 w stosunku do 1,8 w roku 2017. Wyraźnie zmiejszyła się liczba zleceń, spadek nastąpił o 28%.